Segítség, nem tudok sütni! 1. rész
Tippek teljesen kezdőknek

Kacérkodsz a sütés gondolatával, de nem tudod hogy is állj neki? Tapasztalatlan vagy a konyhában? Ne aggódj, nem vagy egyedül. Gyere, tarts velem, és fedezzük fel együtt a konyha rejtett bugyrait. 

Az első részben a sütéshez szükséges leggyakrabban használt eszközökkel fogunk foglalkozni. 

1. Sütő

Ki gondolná? A sütéshez, általában, szükség van egy sütőre. Nem szeretnék belemenni a részletekbe, egy a lényeg, tudd kezelni. Bekapcsolás-kikapcsolás, program beállítás, hőfokszabályzó, nagyjából ennyi. A receptben megtalálod a sütéshez szükséges ideális hőfokot (általában 180 C) a program beállításnál pedig az alul-felül sütés, vagy légkeveréses opció a megfelelő.

Mindig használj konyharuhát/edényfogót, nehogy megégesd magad!

Egy jó tanács! Használd a szemed és az orrod! Minden sütő más és máshogy süt, ezért nem biztos, hogy a receptben feltüntetett sütési idő teljesen pontos.

2. Mérőedények

ipiccy-collage1.jpg

Egy mérlegre mindenképp szükséged lesz az alapanyagok pontos kiméréséhez. Egyszerű digitális mérleget már 2-3000 Ft-ért is tudsz venni (Media Markt, Tesco, Auchan).

Ha esetleg olyan recept kerül a kezedbe, amelyben a hozzávalók mennyisége cupban (csészében) , pl: fél cup, két cup stb. van megadva, akkor célszerű beszerezned a középső képen látható kis szettet, amivel pontosan és könnyedén tudsz mérni. Cukrászati boltokban, Ikeaban, Tescoban biztosan találsz.

Folyadékok méréséhez a legegyszerűbb egy-két mérőpoharat beszerezni.

3. Tepsi

dscn0589.JPG

Megannyi méretű, formájú tepsi létezik, de "első" tepsinek én egy univerzálisan használhatót ajánlanék. A képen látható tepsi mérete kb. 30x40 cm, és a hossza állítható. Zenker márkájú, és ha jól emlékszem 4-5000 Ft körüli az ára. Sok helyen beszerezhető, én az Intersparban vettem.

Tanulj a hibámból! Mikor megvettem nagyon tetszett, hogy állítható a hosszúsága. Rögtön ki is akartam próbálni, jó hosszúra kihúztam, összedobtam egy piskóta tésztát, nagy lendülettel beleöntöttem, szépen elsimítottam és irány a sütő. Na igen, de nem fért beee! Nem néztem meg előtte a sütő hosszát, és ott tésztástul próbáltam összetolni, hogy azért süljön már meg az a  szerencsétlen piskóta. Gondolhatod, hogy nem ez lett életem legszebb piskótája. Hát, így jár, aki figyelmetlen. Azóta már barátságot kötöttünk a tepsivel és nagyon szeretem :) 

4. Sütőpapír

Célszerű a tészta alá, köré sütőpapírt tenni, mert így biztosan nem kell a tepsi aljáról felvakarni a nehéz munkával összeállított sütit. Szilikonos sütőpapírt ajánlok, mert arra tuti nem tapad rá semmi. Én Alufix márkájút használok és nagyon elégedett vagyok vele.

5. Habverő

dscn05934.jpg

Habverők széles skálájából választhatsz, és ember legyen a talpán, aki megmondja melyik a legjobb. Ha teheted többfélét is próbálj ki. Én sokfélével dolgoztam, és nekem az elektromos kézi habverő vált be a legjobban. A képen látható habverőt még a nagymamám használta, szóval nem mai darab, de én teljesen elégedett vagyok vele. Szépen teszi a dolgát, könnyű tisztítani, kis helyen elfér, könnyű összeszerelni. AKA (???) márkájú, de szerintem ilyet már csak a múzeumban találsz, viszont nagyon jó kis gépeket találhatsz, abszolút elérhető áron, a nagyobb bevásárlóközpontokban (Tesco, Auchan), Media Marktban, vagy időnként az Aldiban, Lidlben. 

6. Tálak/lábasok/"fakanalak"

ipiccy-collage2.jpg

Nem kell új tálakat, edényeket venned, nyugodtan használd azt, ami otthon van. Ha mégis szükséged lenne egy-két dologra, javaslok pár tippet a választáshoz.

Korábban ódzkodtam a szilikonos kellékektől, de amikor megláttam ezeket a keverőket, beadtam a derekam. A külseje és az ára (290 Ft/db) is nagyon vonzó volt. És milyen jól tettem! Azóta sütéshez csak ezt használom. Könnyű vele dolgozni és az utolsó cseppig ki tudom szedni a tálból a tésztát, krémet, így semmi sem megy kárba. Csak ajánlani tudom.

Edények estében nagyon szeretem a nyeles megoldásokat, mert sokszor előfordul, hogy a tűzhelyen folyamatosan kevergetni kell a krémet, öntetet, és ha a nyelet fogom, egyrészt nem égetem meg magam, másrészt pedig stabilabb lesz az edény.

Műanyag és rozsdamentes tálakat egyaránt használok. Műanyag tálakat elsősorban az alapanyagok kiméréséhez és a tojásfehérje felveréséhez, rozsdamentes tálakat pedig a tészta összeállításához, tejszín felveréséhez, vagy ha vízgőz fölött dolgozom.

 

Millió meg egy eszköz létezik még, ami segítséget nyújt a sütéshez, de kezdetnek talán ennyi elég is lesz.

Köszönöm, hogy elolvastad, és szeretettel várlak vissza.

Niki

A bejegyzés trackback címe:

https://puszedliiii.blog.hu/api/trackback/id/tr7913090870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Puszedli

Friss topikok

süti beállítások módosítása